Agregátor obsahu
Zpět Středočeský kraj dál modernizuje silniční síť, efektivita překonává očekávání
Středočeskému kraji se daří dohánět historický dluh do oprav a rekonstrukcí silnic, které získal při převodu z majetku státu. Je to především díky Koncepčnímu plánu optimalizace silniční sítě II. a III. tříd na období 2023-2042, který schválilo zastupitelstvo v roce 2023. Podle něj by se do infrastruktury mělo v příštích letech investovat 170 miliard korun.
Zda se peníze na výstavbu nových silnic, běžnou údržbu a opravu i další oblasti vynakládají efektivně, hlídá právě Koncepční plán. Nadprůměrně se nyní daří investovat třeba do oprav a rekonstrukcí krajských vozovek. „ U silnic III. třídy dokonce dosahuje plnění 188 % z plánované hodnoty. V letech 2023 a 2024 jsme dokázali zrekonstruovat a opravit v součtu přes 750 kilometrů,“ vypočítává radní pro oblast silniční dopravy Josef Pátek a dodává: „ Pozitivní výsledky máme i v oblasti rekonstrukcí mostů. Místo nákladných novostaveb volíme generální opravy. Tím šetříme peníze i čas nás všech.“ Zlepšilo se i financování bezpečnosti silničního provozu, oprav propustků i výkupu pozemků nutných pro stavbu přeložek a obchvatů.
Kraj dělá maximum možného, aby do roku 2042 zmodernizoval celou silniční síť. Do té doby by měl na nové silnice, výstavbu obchvatů nebo opravy vynaložit 170 miliard korun, průměrně 8,5 miliardy ročně. Spoléhat se přitom nechce pouze na vlastní rozpočet, jednu z cest jsou dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury anebo evropské programy.
Josef Pátek k tomu dodává: „ Těší mě, že se nám daří naplňovat Koncepční plán s vysokou efektivitou. Výsledky, jako je například téměř dvojnásobné plnění u rekonstrukcí silnic III. tříd, dokazují, že máme dobře připravené projekty a schopné týmy. Zároveň máme dobře nakročeno k tomu, abychom do roku 2042 silniční síť zmodernizovali.“
Středočeská krajská silniční síť je se svými více než 8 600 kilometry vůbec nejhustší v celé republice, díky masivním investicím se její kvalita rok od roku neustále zlepšuje.